1968
1968
ÚVOD
Rok 1968 je před námi a my se nadále prodíráme Michaelovým životem kousek po kousku. Slibná kariéra The Jackson Five se rozvíjí, ke které pečlivě dohlížejí rodiče bratrů. Samotný Michael cítí, že se věci daly do pohybu a dbá stále na svůj talent. Už i ve škole si vyskakuje na učitelku z matimatiky, že znát počty nemusí, všechno mu prý bude dělat jeho manažér. Uvidíme, zdali se mu jeho touhy vyplní či si svůj honorář bude počítat sám..
STEELTOWN RECORDS (1968)
The Jackson Five měly za sebou enormní množství vyhraných cen z talentových soutěží. Čekaly pouze na příležitost podepsat nahravací kontrakt u jakékoliv společnosti, který stále nepřicházel. Teprve až před začátkem roku 1968 se skupina dostala k místnímu labelu Steeltown Records, pod hlavičku ředitele Gordona Keithea. Ten byl přítelem Joea a s dopomocí právníka Richarda Aronse chlapci podepsali nahravací kontrakt.
BIG BOY
Krátce po přestupu však ředitel Keithe byl nahrazen Benem Brownem. Ten chlapcům pomáhal v jejich nově vybudovaném rodinném studiu, odkud nahrávali všechny své singly. Studio neslo název Jackson Records of Joe Jackson.
Netrvalo dlouho a věci se opravdu daly do pohybu. Skupina The Jackson Five přišla 30. ledna 1968 vůbec s první vlastní písničkou Big Boy. Ta se dostala do rozhlasové stanice WWCA, nicméně žadný komerční ani kritický úspěch nepřinesla. Fanoušci skupiny i přes všechna svá nadšení a naléhání singl neprobojovali na jiná rádia, a tak nahrávky se nesly převážně jen v okolí. I tak se rodina radovala z prvního malého komerčního úsěchu, který píseň zaznamenala (Jacksonům šlo především o nahravací smlouvu, první vydaný singl a zajištěný příjem). Není třeba dodávat, že tato skladba patří mezi sběratelské poklady a její cena se pohybuje v řádu tisíců dolarů.
Debutový singl skupiny The Jackson Five ''Big Boy''
--- Více o singlech čtětě v rubrice ZAJÍMAVOSTI --
WE DON'T HAVE TO BE OVER 21 ANEB CESTA K VRCHOLU
Ani druhá skladba na sebe nenechala dlouho čekat, rodina Jacksonů vypustila na jaře onoho roku pecku zvanou We Do't Have To Be Over 21. I když singly nebyly natolik kvalitní, aby je přehrávala všechna možná rádia, či se dostávaly na pulty po celém USA, dokázaly si udělat dobré jména u řady fanoušků, Jacksonům především pomohly k dalšímu rozvoji hudební kariéry.
We Don't Have To Be Over je další píseň nahraná v místním labelu Steeltownu
V dubnu se skupina objevila v kampani Richarda Hatchera, starosty Gary, kde již na hudebním večírku dělala předskokany pro Bobby Taylora nebo Dianu Ross. Zde se začaly šířít různé fámy o tom, že šlo o Dianu Ross, která objevila poprvé nadanou černošskou skupinu, i když se nakonec ukázal pravý opak. Diana zřejmě okolo chlapců pouze vystupovala, nicméně nejevila o ně takový zájem.
Diana Ross patřila mezi nejkrásnější zpěvačky v showbyznisu
Vystupovali i 12. července v Regal Theater v Chicagu společně s Booby Taylorem a The Vancouvers. Člen skupiny Thomas Chong později tvrdil, že to byla Diana Ross, která The Jackson Five objevila. Nárust popularity byl obrovský a skupina stále stoupala výše. V srpnu vystupovali bratři na doporučení Sam & Dave znovu v newyorském divadle Apollo Theater. Toto slavné duo bylo ohromeno talentovanými mladíky a začalo s nimi úzce spolupracovat. Skupina pochopitelně proslavenou soutěž amatérů vyhrála a získala si velkou přízeň lidí a médií. V ten samý měsíc byla skupina pozvána do do televizní show Davida Fostera, který byl ohromen jejich vystoupením v Apollu.
Duo Sam & Dave patřilo k dalším z osobností, kteří pomohli v cestě pro The Jackson Five
SMLOUVA
Blížícím se koncem roku The Jackson Five dělali předskokany pro slavné seskupení Gladys Knight & The Pips.Ti byli součástí americké nahrávací společnosti Motown Records, kde se už Joe pokoušel narně uspět před několika měsíci. Gladys již během vytoupení v Chicagu byla chlapci unešena a naléhala na ředitele Motownu, aby si je poslechl, bohužel neúspěšně. Změnila na rychlo tatiku a snažila se Jacksony dostat za každou cenu pod hlavičku Motownu. Zakrátko jim domluvila schůzku v nahravací společnosti, kde si je měl vyslechnout samotný Berry Gordy, majitel labelu, zaměstnanec Ralph Seltzer a Gordyho asistenka Suzanne DePasse. Gordy se z důvodu návštěvy Los Angeles nakonec nezúčastil a The Jackson Five tak zpívali pouze pro Seltzera a DePassovou. Bratři zaměstnance okouzlili natolik, že o jejich neuvěřitelné kvalitě začali být přesvědčeni i ty největší skeptici. Píseň Who's Loving You byla nahrána na video pro Gordyho a věci se daly do pohybu jako nikdy předtím. Nyní se pouze čekalo na vyslovení ředitele společnosti. Ten si po návratu nahrávku pustil a nemohl věřit svým uším. Hudba ho tak zaslepila, že během několika dnů si vyžádat živé vystoupení. To proběhlo bez jakýkoliv problému, skupina předvedla vlastní verzi hitu I Got The Feelin' od Jamese Browna. Gordymu se bratři líbili a věděl, že těmhl mágům smlouvu dát musí. Také se tak stalo a za dva dny byla smlouva v rukou Joa. Ten bez jakýkoliv otázek či konzultací smlouvu podepsal, The Jackson Five tak byly připraveni dobýt svět.
Berry Gordy patřil mezi nejzásadnější osoby Motownu
MOTOWN
Malý Michael se tak společně s bratry přesunuli do přepychu. Měli podepsanou smlouvu s jedním z nejepších labelů ve Spojených státech a přísun peněz byl obrovský. Joe měl po celou dobu dobrý obchodní čich. Věděl, že při podepsání této smlouvy finančně zajistí rodinu a celý úspěch postaví na Michaelovi. Toho si byl vědom i Motown, věděl, že on je ten největší talent v rodině a snažil se toho využít. Byl považovaný za zázračné dítě, jeho tenký dětský hlásek dokázal zazpívat neskutečné výšky. Už jako dítě patřil mezi polodospělé a mazané děti. Jeho talent byl přisuzovaný z novodobému Mozartovi.
PŘÍPRAVY
Zatímco Gordy pracoval na tvorbě bratří Jacksonů, rodinu čekala velká změna. Motown v té době měnil své působiště a orientoval se na západní pobřeží. Jako sídlo si vybral Los Angeles, kam soustředil všechnu svoji kavalérií. Michael a Jermaine byli ubytováni u Diany Ross, zbytek si hledal za tučný honorář vlastní bydlení. Převážně se jednalo o krátkodobé bydlení v Gordyho domě.
Michael bral Dianu Ross jako svoji náhradní matku, jeho láska k ní byla obrovská
Michael si Los Angeles nemohl vynchválit. Městské prostředí, ve kterém vyrůstal a luxusní království v podaní Diany Ross se absolutně nedalo srovnávat. Na tyto období vzpomínal velmi rád: ,,na stromech rostly pomeranče v zimě, počasí, palmy a západy slunce byly překrásné, '' říkala hvězda při pobytu v LA.
Skupina byla krátce nato představena na soukromém večírku v Gordyho vile, kde kromě vystoupení chlapců dorazili i The Four Tops, Stevie Wonder, The Temptations, Smokey Robinson či Diana Rossová. The Jackson Five se tak stali součástí jedné velké rodiny, která chtěla za každou cenu dobýt vrchol americké hudby.
I Stevie Wonder patřil mzi celebrity, se kterými měl Michael tu čest spolupracovat